Tuesday, September 03, 2013

Tak bersosial? Tak apa. Sobss.

Assalamu'alaikum.

Macam macam benda bermain kat kepala sekarang. Alhamdulillah. Intern kat #br #awesome dah tamat. Lepas ni mengadap satu lagi intern. Btw, Terima kasih UMS! KPTM! UUM! dan sudah tentu sponsor hebat Yayasan Albukhary. Aku tak pasti aku boleh lalui semua ni untuk enam bulan akan datang atau tidak. No more facebook, twitter, u-tube, blogger pun tidakk. Hahaha. Kesiannn. Takpa. Skype kan ada. Wechat pun ada. Instagram masih boleh. InshaaAllah. Sejauh mana pun pergi, hati masih di sini. Di atas katil, di rumah, bersama keluarga. Echewahhh. Alhamdulillah, penat lelah 3 tahun di Labuang victoria semakin membuahkan hasil. Bak kata suki, murah rezeki kau tahun ni, safra. Alhamdulillah. Usaha kalian berdoa akan ku balas dengan kejayaan seseorang yang punya 'nilai'. InshaaAllah. Semoga Allah permudahkan urusan aku duniawi wa ukhrawi. Ameen Ya Robb.


notahati: Kejayaan kita pada hari ini bukan sahaja kerana kita yang berusaha, tapi Allah juga berusaha, insan sekeliling kita juga berusaha untuk kejayaan kita. Apa pun, jatuh bangun bersyukur. Kejayaan itu nikmat. Kejayaan juga ujian. Alhamdulillah. Thank You Allah The Greatest!

penoff,
Nursafraa Aziz

Sunday, June 09, 2013

#SelfImprovement #25

Assalamu'alaikum.

Apa erti bahagia? Bila kita rasa happy kita bahagia? Bila kita puas hati kita bahagia? Bahagia tu terletak dalam diri. Dalam hati kita. Kalau kita rasa dengan mencuri kita bahagia. Lebih lebih lagi mencuri hati orang. Itulah kebahagiaan kita. Kalau kita rasa dengan menyakitkan hati orang kita bahagia, itu pun kebahagiaan untuk kita. Tapi untuk kita lah. Bukan untuk orang yang kita sakitkan tu. Sebab Allah tu Adil. Atas bawah, Dia yang tentukan. Kebahagiaan tu ada pada diri kita sendiri. Sejauh mana persepsi kita terhadap kebahagiaan tu terpulang pada kita. Allah takkan menguji hambaNya jika hambaNya tak mampukan? Jadi, sesakit mana pun kita, carilah sekelumit kebahagiaan disebalik kesedihan itu. Orang kata semua yang jadi ada hikmah. Memang nampak klise. Tapi tulah hakikatnya. Kebahagian itu kita yang tentukan. Untuk apa terus merenung kesempitan sedangkan nikmat kebahagiaan itu terbentang luas. Syarat wajib untuk rasa bahagia? JATUH BANGUN. BERSYUKUR. InshaaAllah bila hati tenang, kebahagiaan milik kita :)

#SelfImprovement  #25 #Bahagia 

notahati: Lebih kurang seminggu lagi di bumi orang. Mari mencipta KEBAHAGIAAN! ^_^

penoff,
Nursafraa Aziz

Sunday, June 02, 2013

Hilang.

Assalamu'alaikum. 

Memang pesen aku kan? Time nak final baru teringat blog. Huh? Honestly sekarang mood ke laut. Mood tu macam tengah berenang renang sekarang. Jauh betul dia berenang. Ya Allah. Come on safraa. 3 days left. Wheres your energy? Your spirit? Boost up it dear. My mind is somewhere else now. Feeling uneasy, uncomfortable. Ya Allah.

Mine is on 4th step. Maybeee. =.=''


p/s: Ya Allah. Lapangkanlah dada dan fikiranku ini. Mudahkanlah ilmuMu ini menyerap, Ya Robb. Ameen.

no mood,
NSA